نظرسنجی سوالات متداول پرسش و پاسخ تابلو اعلانات نقشه سایت نمای اصلی
 
 
 
 
بارم بندي درس زبان خارجي (انگليسي - فرانسه - آلماني) پايه سوم دبيرستان


بارم بندي درس زبان خارجي (انگليسي - فرانسه  - آلماني) پايه سوم دبيرستان سال تحصيلي 88-1387


تذكرات مهم :

رعايت بارم بندي درطرح سؤالات امتحانات نهايي الزامي ولي درامتحانات داخلي پيشنهادي است. بديهی است رعايت بارم بندی درطراحی سئوالات امتحانات هماهنگ کشوری يا استانی از تضيع حق دانش آموزان جلوگيری خواهد کرد.
2- بر اساس تبصره 1/2 ماده 19 آيين نامه آموزشي دوره پيش دانشگاهي ، سؤالات امتحانات نوبت شهريور مراکز پيش دانشگاهي که به صورت هماهنگ منطقه اي طراحي مي شود براساس20 نمره و همانند بارم بندي امتحانات جبراني مربوطه مي باشد.
بارم‌بندي دروس دوره‌ي متوسطه دردبيرستانهاي بزرگسالان همانند بارم‌بندي نوبت شهريور است.
مواردي ازکتاب درسي كه مطالعه آزاد اعلام گرديده در ارزشيابي ها لحاظ نمي گردد
.

 

انجام تكاليف درسي و پاسخگويي به سوالات  5 نمره

فعاليت هاي كلاسي كتبي ( 10 نمره )

ارزش يابي مستمر 
(20 نمره)

آزمون هاي مستمر    5 نمره

سرعت مناسب   1 نمره خواندن فعاليت هاي كلاسي شفاهي  ( 10 نمره ) 
آهنگ، تكيه  و تلفظ صحيح    1 نمره
سليس خواني    2 نمره
درك مطلب    2 نمره
بازگويي و خلاصه كردن مطلب خوانده شده
 (دانش آموزان پس از خواندن بخشي از يك درس، نكات مهم آن را در يك يا دو جمله بيان  مي كنند). 
انگليسي و فرانسه 5/1 نمره / آلماني  2 نمره
نقش هاي زباني
(در اين قسمت مهارت دانش‌آموزان در اجراي مكالمات مربوط  به Language  Function مورد ارزش‌يابي قرار مي‌گيرد).
لازم به توضيح است كه در زبان هاي  فرانسه و آلماني بخش مكالمه جايگزين نقش‌هاي زباني مي‌شود.
انگليسي و فرانسه 5/1 نمره/ آلماني  2 نمره
تلفظ  صحيح ( ارزش يابي در اين  بخش  صرفا به  قسمت Pronunciation  كتاب محدود مي شود . )
لازم  به  توضيح  است  كه ارزش يابي  تلفظ  فقط  در  مورد زبان هاي انگليسي و فرانسه است.    1 نمره 
 

ديكته:  يك يا دو حرف از واژه در جمله حذف شود (انگليسي و فرانسه 16 مورد ، آلماني 12 مورد).  انگليسي و فرانسه 4 نمره / آلماني 6 نمره

ارزش يابي پاياني
(نوبت‌اول،دوم‌و شهريور) 
40 نمره
جايگزين كردن لغات در جملات (9 لغت در 8 جمله) 4 نمره

واژگان :
(10 نمره )

يا فتن  واژه هاي  مناسب به منظور تكميل  جملات ناقص با استفاده از دانش زباني دانش آموز   3 نمره

تشخيص اجزاء كلام (اسم ، صفت ، ضمير و غيره ) از طريق بافت (Context)   ب    3نمره

در اين قسمت متني در سطح متون كتاب انتخاب مي شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه  شامل:
 (Completion,Multiple choice, True/ False, Wh questions Yes/ No questions) پاسخ مي دهند. 4 نمره  

درك مطلب:     
(11 نمره )
(Sentence Comprehension) :
در اين بخش يك يا دو جمله در هر سوال گنجانده مي شود كه درك آن ها مستلزم دانستن نكته اي
  مي باشد.درمورد اين جملات سوال به صورت چهار گزينه اي داده مي شود.    4  نمره
متن Cloze
(از آنجا كه نمونه هاي Clozeدركتاب درسي نيامده است لذا لازم است دبيران محترم اين پايه، در كلاس و در آزمون هاي مستمر ، دانش آموزان را با اين نوع  آزمون آشنا سازند.)   3 نمره
4سوالات چهارگزينه اي    2 نمره

دستور :
(13 نمره )

مرتب كردن جملات به هم ريخته   2 نمره
كامل كردن جملات ناقص  2 نمره
پاسخ به سوال باتوجه به تصوير   2 نمره

نقش هاي زباني    4 نمره
مكالمات ناقصي كه توسط دانش آموز كامل مي شوند. سوالات اين بخش به قسمت Language Function   كتاب درسي مربوط مي شوند . لازم به توضيح است  كه  در زبان هاي فرانسه و آلماني بخش مكالمه جايگزين نقش هاي زباني مي شود.  

الف- استفاده ازستون ودادن مثالي براي هرستون دانش آموزان لغات داده شده رادرستون هاي مربوط قرارمي دهند.

اين بخش به دو شكل مي تواند مورد ارزش يابي قرار گيرد: تلفظ :
( 2 نمره )
ب -  دادن مجموعه اي از لغات كه همه به جز يكي در يك صدا مشترك هستند. دانش آموزان لغت مربوطه را مي يابند.
لازم به توضيح است كه ارزش يابي تلفظ فقط درمورد زبان هاي انگليسي و فرانسه است.

 

دفعات بازديد: 18646
تعداد بازديدكنندگان: 16783
Welcome to Foreign Languages Department